From idea to product

Från idé till produkt

2019-03-22

Våra styrkor/ dvs. 3 x P - Perspektiv / Produkter / Potential

Perspektiv:

  • vi tar hänsyn till våra kunders önskningar och behov – vi beaktar deras olika preferenser och förväntningar;
  • ett brett och attraktivt produktutbud;
  • kreativ kombination av traditionella värden med ett modernt förhållningssätt till sortiment och innovationer;
  • vi deltar aktivt i utvecklingen av DIY-trenden (do it yourself / gör det själv);
  • vi fokuserar på ekologi, miljövård och främjande av en naturlig livsstil;
  • vi håller oss till kvalitetsstandarder och förbättrar dem ständigt, vilket även höjer nivån på försäljning och tjänster;
  • vårt företag bedriver även utbildningsverksamhet – vi organiserar workshops, demonstrationer för specifika grupper eller allmänheten och garanterar heltäckande kundsupport;
  • dynamisk utveckling av vår kunskapsplattform;
  • stöd för företagskunder genom kampanjaktiviteter och professionell rådgivning;
  • ständiga ansträngningar för optimala lösningar, anpassade till aktuella behov och långsiktiga relationer med affärspartners;
  • vi värnar om ömsesidiga fördelar och bekväm affärssamverkan;
  • vi lyssnar noggrant på våra kunder och anställda för att så exakt som möjligt anpassa vårt erbjudande till marknadens förväntningar och målmedvetet arbeta för en ledande position i vår bransch.

Produkter:

  • ett varierat sortiment som ständigt berikas med nya produkter;
  • sätter standarder för utveckling av tematiska produktlinjer;
  • fokus på egna, originella och innovativa produkter;
  • vi gör vårt yttersta för att höja kvaliteten på våra produkter och förbättra deras tillgänglighet;
  • ständig förbättring av kvaliteten och estetiken på våra förpackningar.

Potential:

  • vi arbetar ständigt med utvecklingen av företagets tre pelare – försäljning, produktion och utbildning;
  • en nyckelområde för investeringar är medarbetarnas kompetens och kvalifikationer;
  • professionell infrastruktur: showroom för försäljning, omfattande produktionsavdelning, lagercenter och egen transport;
  • vi har ett eget mikrobiologiskt laboratorium med implementerat HACCP-system, vilket gör det möjligt för oss att bedriva forskning, förbättra recept och öka produktionen av våra egna produkter;
  • vi implementerar modern teknik som möjliggör prototyptillverkning, inklusive användning av 3D-skrivare, genomför innovativa projekt initierade och testade av vårt FoU-team (R&D), samt införande av specialiserad IT-teknik;
  • vi utnyttjar synergieffekten av att kombinera det noggranna arbetet hos erfarna specialister med kreativiteten och energin hos unga medarbetare;
  • vi erbjuder bland annat utbildningar för återförsäljare, demonstrationer för slutkunder, informations- och marknadsföringsmaterial, genomför kampanjaktiviteter hos Beställaren – enligt behov och ömsesidig överenskommelse. Ett mervärde är stödet till företagskunden genom det Mobila utbildningsteamet – organisation av möten och presentationer ledda av en erkänd tränare–praktiker i showrooms, butiker m.m., särskilt för de anställda i dessa butiker;
  • deltagande i fackmässor;
  • vi organiserar fackworkshops och tematiska kulinariska demonstrationer på regelbunden basis;
  • vi utbildar, ger råd och delar erfarenheter med individuella kunder – i showroom, via en egen blogg och i media;
  • vi investerar i utvecklingen av moderna kontors-, produktions- och lagerutrymmen;

Våra B2B-partners och individuella kunder får stöd som till stor del består av utbildningar, demonstrationer och rådgivning. Tack vare detta kan potentialen i våra produkter utnyttjas fullt ut samtidigt som man hittar inspiration för sin egen kreativitet.